Los!

DSC_2601Grachtengordel in het wad. Maar als je daar even doorheen kijkt: párel! Niet te veel gedaan, zelfs niet naar het Posthuys. Rondgewandeld in het oostelijk deel, dorp, bos, duin, strand, net nog tot paal 46, waar je geen bereik meer hebt, ik in ieder geval niet. Los! Een van de hoogtepunten: kijken bij aankomst en vertrek van de Koegelwieck, een sociale eilandgebeurtenis van hoge importantie. Een ander het bunkercomplex dat nu wordt uitgegraven. En koffie bij Bruin, op de plek links van de deur. Dan weet je waar ik zat.

Een week op Vlieland. Niet als toerist, om alles te bekijken, maar als patiënt, om tot rust te komen. Hotel met ontbijt, pizza bij Tante P. Los!

Thuis is als terug van een lange verre reis. Nu is het natuurlijk wel zo dat een vlucht van Mallorca ongeveer even lang zou hebben geduurd. Nog een paar dagen vrij om bij te komen en voor te bereiden. Los!

9 thoughts on “Los!

  1. Vlie! Ruim veertig jaar geleden was ik er met een docentengezin om o.a. het Sinterklaasfeest in ere te houden. Onze bepakking bestond voornamelijk uit cadeautjes en gedichten. Mijn cadeau was een dichtgetimmerd houten geval met een streng gedicht en een bijgeleverd tangetje. Na een kwartier zwoegen lag er een mooi prentenboekje in mijn handen: Ukiyo-e. Een moeilijke jongen ben ik altijd gebleven. Uitwaaien in mijn parka op Vlie beviel me uitstekend. Is uren naar het wad staren hetzelfde als meditatie?

    Liked by 1 person

    • Om heel eerlijk te zijn ben ik nog meer van de Noordzeekust, maar het wad is erg fascinerend, zeker zo dichtbij als het was, met ook de toeter van de veerboot elke paar uur. Uren turen is altijd goed, en beweging in de frisse lucht.

      Like

Leave a Reply

