Schoenparkeren

DSCN1324Blewbird parkeert schoenen zoals anderen fiets. Bij de strandopgang. Zonder slot en gratis, en daarom beter verstopt. Zodat ik er niet 8 kilometer mee hoef te sjouwen.

Er is iets te zeggen voor faciliteiten bij strandopgangen, zoals in Duitse Noord- en Oostzeebadplaatsen vaak het geval is. Kluisjes waar je dingen in kunt achterlaten. Water, broodjes, antizonnebrandcrème, pleisters en chocoladekoekjes. En natuurlijk toiletten, want hoe dat nu gaat op de stranden, wil je echt niet weten.

Kortom: zomer. Eerste stranddag 2017. En bij terugkomst waren ze er gelukkig nog.

DSCN1315

6 thoughts on “Schoenparkeren

    • Een reactie, dank! Ik besef dat ik mijn trouwe volgers gek maak door nu en dan de reactie-optie af te zetten. Ik ga daar tamelijk willekeurig mee om. Dat betekent niet dat ik reacties (zeker dit soort leuke, waarover hieronder meer) niet op prijs stel.

      Inhoudelijk: ja, schoenen zijn duur en bovendien moet je je voorstellen wat er gebeurt als je met halfverbrande voeten van het hete zand terugkomt bij de plek waar je ze verstopt hebt en dat ze dan weg zijn. Moet je eerst op je blote voetjes 2 kilometer door de duinen, over scherpe schelpenpaadjes, dan een stuk over de boulevard, dan de bus in en dan nog anderhalve kilometer door de stad.

      Kortom: dat ze je schoenen maar beter niet kunnen meenemen:-).

      De mijne kostten oorspronkelijk ook wel zo veel, maar ik kreeg korting en inmiddels zitten er gaten in de bovenbekleding omdat Blew’s tenen nogal jubelen bij het wandelen, zeker als ik geen sokken aan heb, zoals meestal als ik langs het strand wandel. Over sokken moet ik nog eens een blog maken. Na de stropdas voor mannen het meest overbodige kledingstuk in my humble opinion.

      Groetjes!

      Like

  1. Om de nek binden, of aan je broek hangen. Je hebt lef, ik zeulde altijd met een tas vol, uren lopen, drinken mee, boeken, handdoeken, enz enz, ik heb zelfs op het strand tijdens het wandelen last van nesteldrang. Ik verstopte wel altijd mijn fiets, want die is al zo vaak gestolen, het is een wonder dat men mij nooit uit de verzekering gooide en waar ik fiets is zelden verbinding met de mobiel en rijdt geen bus of trein.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

