Dat heb je soms

DSC_2081nWat ik van Katwijk vond en hoe het kan verbeteren. Ze wilde het echt weten. Voor de gemeente.

Dus heb ik haar verteld over het strand en de duinen en dat die vooral zo moeten blijven en over de boulevard, het museum, de soefitempel en de parkeergarage onder het duin waarover zich een verandering bij mij heeft voorgedaan. Dat heb je soms. Het ziet er van boven een beetje uit als teletubbieland, maar als concept denk ik nu ‘gaat wel’.

Ik heb haar ook meegeven dat er zo snel mogelijk een light railway naar Leiden moet komen. Hoogwaardig openbaar vervoer in plaats van de schuddebusjes van Arriva. Voor aantasting van het Katwijkse karakter hoeven jullie echt niet te vrezen, zei Blewbird. Ze zou er rekening mee houden.

Ik had haar nog veel meer willen vertellen, maar toen kwam de bus. Dat heb je soms.

6 thoughts on “Dat heb je soms

  1. Misschien zou je net als in België een lightrail moeten hebben langs de hele kust van Hoek van Holland naar Den Helder. Maar dan zonder het hele kustgebied dicht te bouwen. Laten we proberen om delen van de kust te laten zoals ze zijn.

    Like

    • Zo’n lightrail als in België past hier denk ik niet. Onze kust is ook veel langer als daar. Ik kan mij zeer goed vinden in je laatste regel. Het duingebied tussen Katwijk en Scheveningen is echt uniek. Katwijk en ook Noordwijk mogen wel beter bereikbaar met het OV, al was het maar om het autoverkeer in te perken. Als je met de tram kunt voor de prijs van een parkeerkaartje, wil je dan nog wel met de auto?

      Like

    • Wat fijn dat je dat vindt. Ik meen dat oprecht! Katwijk is zeer bijzonder en moet gekoesterd. Voor mij staat dat los van het feit dat er gewoon een volwaardige en menswaardige openbaar vervoerverbinding moet komen. Bij voorkeur over rails, maar een zweeftrein boven de snelweg mag natuurlijk ook:-).

      Liked by 1 person

Leave a Reply

