Düsseldorf, j’adior!

DSC_1969nAls straks Europa één is, moet ik misschien wel in Düsseldorf gaan wonen. ’t Is een fijne stad met goede voorzieningen, mooie straten en pleinen, prachtige museums en aangename horeca. De bewegwijzering laat hier en daar te wensen over. En hoe de U-bahn werkt, wordt ook niet erg helder uitgelegd. Maar al met al is het een dankbaar toevluchtsoord voor als bij ons de koningsdag zijn opwachting maakt. De schilderijen van Lucas Cranach en Otto Dix, in plaats van oranje vlaggetjes voor koning Alex van Dinkytoyland.

Een verademing dus. Maar weer wel wat verder van de zee. Hoe leg ik dat uit aan Katwijk, Noordwijk en Scheveningen? Ik hoor hier niet, maar ik kan ook niet zonder jullie? -Düsseldorf, j’adior!

Foto: Düsseldorf, Königsallee (‘Kö’) nr. 30 – etalage van Dior.

15 thoughts on “Düsseldorf, j’adior!

    • Ik ben wel eens geslaagd voor een Duitse inburgeringscursus. In tegenstelling tot NL wordt je daar als passagier in de U-bahn nog vertrouwd: je moet echt zoeken naar zo’n incheckautomaat.

      Like

Leave a Reply

